טיפול בטסטוסטרון עוזר לגברים הסובלים מתופעות גיל המעבר



אתר בגילנו המתמחה בכל הקשור באוכלוסיה המבוגרת מתאר את גיל המעבר אצל גברים ומתייחס לבעיות מהם סובלים גברים רבים המגיעים לגילאים אלה:
"אתה בן 50 פלוס, מזיע, עצבני, וגל חום בלתי נסבל פוקד אותך זו הפעם השלישית השבוע? תתפלא, אבל לא מדובר בהכרח בהתקף לב. ייתכן שמדובר בתופעות האופייניות לגיל המעבר. כך אומר ד"ר משה שליו, רופא בכיר במחלקה האורולוגית במרכז הרפואי מאיר.

במחקר שנעשה בנושא הפיזיולוגיה של הגברים בגיל המתבגר – מפרט ד"ר שליו - נימצא שהחל מגיל 40 מתחילה ירידה איטית אך עקבית בהפרשת הורמונים אנדרוגניים (הורמוני מין גבריים), שהעיקרי בהם הוא הטסטוסטרון. בשל שינויים הורמונאליים אלה, כבר בגיל 50 מתחילים להופיע אצל אוכלוסיית הגברים תופעות שונות ובהן:

הפרעות בדרכי שתן תחתונות (הגדלת הערמונית),
ירידה בחשק המיני,
הפרעות בתפקוד המיני,
ירידה בחיוניות,
ירידה במסת השרירים וכתוצאה מכך ירידה בכוח הגס, 
ירידה בצפיפות העצם (אוסטיאופורוזיס),
אנמיה וגלי חום והזעות לילה בדומה לנשים בגיל זה. 

עם זאת, בניגוד למה שקורה אצל נשים, התופעות מופיעות בצורה הדרגתית יותר ואיטית יותר, זאת בשל הירידה האיטית ברמות הטסטוסטרון המתפרשת לאורך שנים רבות.

סקר שנערך בקרב גברים בארצות הברית, הראה שאחד מכל  200גברים מעל גיל 60 - סובל מתופעות האופייניות לירידה ברמות הטסטוסטרון. "ניתן לטפל ולמנוע חלק מתופעות אלו של גיל המעבר, על ידי מתן תוספות של ההורמון", אומר ד"ר שליו. "טיפול זה יכול גם להיכנס לקטגוריה של רפואה מונעת, בעיקר בכל מה שמדובר באוסטיאופורוזיס אצל גברים.

 "
מבחינה זו, הוכח כי גברים שטופלו בטסטוסטרון הראו עליה במסת השריר וירידה במסת שומנים מהמאגרים האופייניים לגבר המבוגר. בנוסף, טיפול בטסטוסטרון הוכיח עליה בחשק המיני, בחיוניות וירידה בתדירות ועוצמת גלי חום. גם חולים סוכרתיים הראו יכולת איזון סוכרת טובה יותר, כאשר קיבלו תוספות של טסטוסטרון

לדעתו של ד"ר שליו, גיל הגברים המתאים ביותר לקבלת טיפול בטסטוסטרון הוא מעל 50 - גיל שבו, לרוב, קיימים התסמינים האופייניים לגיל המעבר. "בכל מקרה, אין סיבה לסבול מתופעות אלו של גיל המעבר, במיוחד כשקיים פתרון שיכול להקל במידה ניכרת, ולאפשר לגבר איכות חיים מתאימה בגיל הנחשב היום אמצע החיים", מסכם ד"ר שליו.

במקום לקחת טיפול הורמונלי מובהק, כדורי טסטוסטרון – ניתן כיום לקחת כדורי פרו טסטוסטרון צמחיים. כדורים הפועלים בדומה להורמון עצמו ומאפשרים לך ליהנות מכל היתרונות של הטיפות בטסטוסטרון בלי הסיכוןם בנטילת הורמונים, בלי צורך במעקב רפואי... פשוט וקל.